۱۳۹۲/۰۴/۲۷ - ۱۱:۴۰
آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کردند:

استفاده از ماه رمضان برای خودسازی/ تباهی جامعه در اثر دروغگویی

آیت الله مکارم با تاکید بر اینکه انسانی ایمان دارد که همه کارهایش برای خدا باشد و اگر ذره‌ای ناخالصی در اعمال باشد، پذیرفته نخواهد شد، گفت: از ظرفیت ماه رمضان باید برای خوسازی استفاده کرد.

استفاده از ماه رمضان برای خودسازی/ تباهی جامعه در اثر دروغگویی
به گزارش سراج24، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز (26 تیر) در ادامه درس تفسیر سوره احزاب گفت: کلمه طیبه اشاره به اسلام است و کلمه خبیثه اشاره به کفر دارد، اسلام مانند یک درخت است که دارای سه رکن است و ریشه‌های محکمی دارد که با آب وحی آبیاری شده و ساقه و شاخه آن در آسمان بالا رفته است.
 
 
وی تصریح کرد: عقیده، اخلاق و عمل سه رکن اساسی است و اگر کسی این سه را داشته باشد اسلام او کامل است و باید همیشه این سه را در کنار هم داشته باشد.
 
 
این مرجع تقلید افزود: برخی هستند که وقتی گرفتار می‌شوند به مسجد جمکران آمده و به خدا پناه می‌برند و وقتی گرفتاری آنها به پایان رسید یاد خدا در آنها هم به پایان می‌‌رسد که این اسلام و دین کامل نیست.
 
 
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: افرادی هستند که می‌گویند ما گناه می‌کنیم و ابایی نداریم چون امام حسین(ع) را داریم و این حرف غلطی است و نباید به بهانه داشتن ائمه اطهار(ع) گناه کنیم.
 
 
وی عنوان داشت: نشانه ایمان اعمال است و اگر ایمانی باشد که در اعمال نفوذ پیدا نکند، ارزشی نخواهد داشت و باید ایمان ما همراه با عمل درست ما باشد که این امر اثر خواهد داشت.
 
 
این مرجع تقلید با اشاره به یکی از نشانه‌های ایمان گفت: یکی از این نشانه‌ها این است که همه خواسته‌های انسان مسلمان در گرو خواسته‌های خداوند باشد و باید در این مسائل تلاش کرد.
 
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با قرائت روایتی گفت: یکی از مسائل مهم راستگویی است که یکی از نشانه‌های ایمان است و اگر همه به هم راست بگویند تمامی مشکلات جامعه رفع خواهد شد.
 
 
وی با قرائت روایتی از حضرت علی(ع) گفت: انسانی ایمان دارد که همه کارهایش برای خدا باشد و اگر ذره‌ای ناخالصی در آن باشد، پذیرفته نخواهد شد و اگر اینطور نیستیم از ظرفیت ماه مبارک رمضان باید استفاده کنیم تا خودسازی کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
capcha
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۸۳
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••